O klubu BkB
Jsme zájmový spolek, který se zaměřuje na legendární československý moped Babetta. Naše společenství sdružuje milovníky tohoto kultovního vozidla a pořádáme různé akce spojené s jeho provozem. Babetta klub Brno byl založen v roce 2013 z iniciativy skupiny nadšenců z Brna a hodně širokého okolí. Jako oficiálně zapsaný zájmový spolek, který se zaměřuje na moped Babetta pak fungujeme od r. 2019
Mějte prosím trpělivost, na stránkách se intenzivně pracuje :-)
Naše práce i zábava
Naše činnost zahrnuje nejen organizaci, ale i účasti vyjížděk, srazů a závodů, poradenství s opravami i vylepšeními a sdílení informací o těchto jedinečných vozidlech. Snažíme se také zvýšit povědomí o mopedech Babetta.
Zajímá tě to? Pak se staň naším členem!
Stáhni si "Stanovy klubu" a "Přihlášku". Ty si prostuduj a přihlášku pak pošli do sídla našeho klubu. Adresu najdeš dole vlevo na konci stránky.
Na nejbližší Valné Hromadě klubu pak rozhodneme a dáme ti vědět, nebo přímo tě na ni pozveme. Každý dobrý člověk je vítán!
Jako příjemný benefit pak kromě očekávané soudržnosti členů považujeme i slevu na díly na naše 2T mazlíky, kterou dostáváme u našeho partnera Motomaxu, kde je jednoznačnou výhodou jistota, že objednaný *M díl bude opravdu kvalitní díl z produkce Motomaxu.
Krátce z historie
Základ Babetta klubu Brno byl položen už kolem roku 2012, kdy se dali dohromady tři brněnští nadšenci jízdy na Babettě. Posléze byl "oficiálně" založen 28.5.2013 Babetta klub Brno a začíná se prezentovat na platformě Facebooku. Členská základna se v té době rozrůstá, avšak je v té době velmi nestálá a jak už to často chodí, mnozí přesedlali na silnější stroje.
To vše až do srazu babeťáků v RS Vápenky v r. 2013. Ten založil v r. 2007 správce diskusního fóra o Babettách na Speakru - Jenda Kulík. Babeťáci, do té doby diskutující jen virtuálně na Speakru se tak mohli setkat naživo. A tak začala nová etapa v existenci klubu.
Na jaře 1. května r. 2014 se účastníme závodu B1, který pořádá od r. 2012 Orel jednota Hulín
Nesmí se zapomenout ani na závod mopedů Rallye Kozel Bouzov, který jeden z členů klubu jezdí cca od r. 2005
V roce 2015 jsme uskutečnili návštěvu majitele firmy Motomax, pana Josefa Hlavatého (dnes je ředitelem firmy jeho syn David Hlavatý). Navázali jsme s Motomaxem přátelskou spolupráci a v průběhu let testovali a testujeme vybrané díly před jejich uvedením na trh. Neustále dáváme zpětnou vazbu, která je nesmírně důležitá pro kvalitu dílů. Také jsme měli tu čest otestovat mezi prvními i karburátor Dellorto SHA 16.16, který se stal nakonec jedním z nejpoužívanějších pro účely ladění.
Želivka 2016
V květnu r. 2016 , ve spolupráci s jedním z místních babeťáků z Humpolce na Vysočině, jsme zorganizovali první klubový sraz pro širokou veřejnost, koncipovaný do středu republiky, aby to měli všichni co možná nejblíž i z těch vzdálených konců. To byl sraz na Želivce.
Na sraz dojeli lidé až od Ústí nad Labem, Krkonoš a Náchoda a Karlových Varů, z druhé strany z Moravy pak jsme byli my od Brna a od Prostějova. V okolí jsme navštívili spoustu lokalit, např. Tábornickou základnu u bývalého lomu u Lipnice nad Sázavou, samotný hrad v Lipnici a další místa, jako třeba dvojmost na dálnici D1 přes řeku Želivku mezi obcemi Píšť a Vojslavice, asi 15 kilometrů od Humpolce. A v neposlední řadě podnikli i exkurzi do místní vodní elektrárny Sedlice.
Na sraz dojeli lidé až od Ústí nad Labem, Krkonoš a Náchoda a Karlových Varů, z druhé strany z Moravy pak jsme byli my od Brna a od Prostějova. V okolí jsme navštívili spoustu lokalit, např. Tábornickou základnu u bývalého lomu u Lipnice nad Sázavou, samotný hrad v Lipnici a další místa, jako třeba dvojmost na dálnici D1 přes řeku Želivku mezi obcemi Píšť a Vojslavice, asi 15 kilometrů od Humpolce. A v neposlední řadě podnikli i exkurzi do místní vodní elektrárny Sedlice.
Také pokračovaly aktivity účastí na závodech BI v Hulíně i na tradičním srazu Vápenky a Rallye Kozel Bouzov
Přibližně v tuto dobu se začal náš klub rozrůstat na cca 15 lidí a na jednom z babeťáckých srazů v Chlumětíně jsme se začali bavit o tom, že je plno závodů pro Pionýry, Stadiony, ale pro Babetty, jako takové, je jich minimum - v podstatě žádné, kterých by se mohla zúčastnit i širší babeťácká komunita. Ta začala být i díky FB více viditelná. Na srazu přišla řeč i na to, že kdysi v minulosti jely tři sériové kusy Babett 24h na okruhu Hungaroringu. A tak padl návrh na uspořádání alespoň 12h závodu.
Rok 2017
Tento rok se nesl v duchu rozvíjení nejen naší klubové komunity.
Jednak se pravidelně zúčastňujeme závodu B1 v Hulíně a Rallye Kozel Bouzov, ale také se podařilo na výročním desátém srazu na Vápenkách dosáhnout účasti něco málo přes 50 účastníků z celé republiky i ze Slovenska. Tento rok se však zde sraz konal naposledy.
Mimořádnou událostí pak byla pozvánka na exkurzi do Povážských strojíren do míst bývalé výroby Babett a beseda s jedním z konstruktérů, panem ing. Jiřím Bednářem, který nám přiblížil problematiku tehdejší výroby i konstrukce. Věděli jste, že náhon převodovky od motoru plochým řemenem bylo na zadání tehdejších "soudruhů", že je to moderní? Nebo, že sám je autorem patentované lehké řadící spojky?
Rok 2018
Rok 2018 byl jeden z nejvýznamnějších. Kromě účasti na už tradičních akcích, jako třeba jarní závod B1 v Hulíně a podzimní Rallye Kozel Bouzov, pokračovaly přípravy na historicky první 12h závod Babett. Tento se konal 30.6.2018 na okruhu polygonu Tatry Kopřivnice. Nutno zmínit, že to byl největší podnik klubu a také, že oporou nám byl právě Motomax. Organizačně i propagačně. Přes některé organizační potíže se však podařilo zajistit vše potřebné a závod se mohl konat. Za zmínku stojí některé heroické výkony, jak týmů, tak i jednotlivých závodníků, kdy někteří posléze "létali" do kopce okruhu rychlostí 86km/h, jiní zase na originální B207 měli morál jezdit celých 12h průměrnou rychlostí 27km/h, nebo závodník, jehož tým se předčasně unavil a tak kroužil na okruhu 10h. Přede všemi smekám. A velký dík i celému organizačnímu týmu i sponzorům.
Letošní sraz se, místo na Vápenkách, konal v lokalitě kempu Babí Hora. Bohužel, se tato lokalita neosvědčila. Nicméně se zde udála velká porada členů klubu a po zvážení všech pro a proti bylo odsouhlaseno, že se staneme oficiálním zapsaným spolkem. Administrativu s tím spojenou si vzal na starost Jakub a odvedl obrovský kus práce, do podzimního závodu Rallye Kozel Bouzov vypracoval stanovy klubu, se kterými nás pak všechny seznámil a se kterými všichni souhlasili. Takže pak tedy rozjel hlavní část, registraci a 9.12.2018 byla svolána ustavující schůze spolku, počet členů-9
Rok 2019
Byl ustavujícím rokem našeho klubu, kdy se podařilo dokončit registraci a stali jsme se 6.4.2019 oficiálně zapsaným spolkem. Proběhly tradiční účasti na závodech B1 a Rallye Kozel Bouzov a také sraz v nové lokalitě, krásném prostředí v Penzionu Šardice, jehož majitel je shodou okolností také fanda Babett. Bohužel však tou dobou odešli někteří členové z klubu a tak organizace srazu zůstala jen na dvou lidech. Přesto se podařilo zajistit jak občerstvení, tak i program a vyjížďku. Jedna ze zastávek vyjížďky byla i na místě konání druhého ročníku 12h závodu, na motokárové dráze v Pánově.