O klubu BkB    

Jsme zájmový spolek, který se zaměřuje na legendární československý moped Babetta. Naše společenství sdružuje milovníky tohoto kultovního vozidla a pořádáme různé akce spojené s jeho provozem. 
Babetta klub Brno byl založen v roce 2013 z iniciativy skupiny nadšenců z Brna a hodně širokého okolí. Jako oficiálně zapsaný zájmový spolek, který se zaměřuje na moped Babetta pak fungujeme od r. 2019

Mějte prosím trpělivost, na stránkách se intenzivně pracuje :-)
Sraz na Babí hoře

 Naše práce i zábava

Naše činnost zahrnuje nejen organizaci, ale i účasti vyjížděk, srazů a závodů, poradenství s opravami i vylepšeními a sdílení informací o těchto jedinečných vozidlech. Snažíme se také zvýšit povědomí o mopedech Babetta.  
Zajímá tě to? Pak se staň naším členem!
Stáhni si "Stanovy klubu" a "Přihlášku". Ty si prostuduj a přihlášku pak pošli do sídla našeho klubu. Adresu najdeš dole vlevo na konci stránky.
Na nejbližší Valné Hromadě klubu pak rozhodneme a dáme ti vědět, nebo přímo tě na ni pozveme. Každý dobrý člověk je vítán! 
Jako příjemný benefit pak kromě očekávané soudržnosti členů považujeme i slevu na díly na naše 2T mazlíky, kterou dostáváme u našeho partnera Motomaxu, kde je jednoznačnou výhodou jistota, že objednaný *M díl bude opravdu kvalitní díl z produkce Motomaxu.
Vápenky 2013 - Richard v červeném tričku a Pavel na žluté B207. Úplně vpravo je duchovní otec Vápenkového srazu Jenda Kulík, admin speaker fóra

Krátce z historie

 Základ Babetta klubu Brno byl položen už kolem roku 2012, kdy se dali dohromady tři brněnští nadšenci jízdy na Babettě. Posléze byl "oficiálně" založen 28.5.2013 Babetta klub Brno a začíná se prezentovat na platformě Facebooku. Členská základna se v té době rozrůstá, avšak je v té době velmi nestálá a jak už to často chodí, mnozí přesedlali na silnější stroje. 
To vše až do srazu babeťáků v RS Vápenky v r. 2013. Ten založil v r. 2007 správce diskusního fóra o Babettách na Speakru - Jenda Kulík. Babeťáci, do té doby diskutující jen virtuálně na Speakru se tak mohli setkat naživo. A tak začala nová etapa v existenci klubu.
Na jaře 1. května r. 2014 se účastníme závodu B1, který pořádá od r. 2012 Orel jednota Hulín
 Výsledky pak zde 
Nesmí se zapomenout ani na závod mopedů Rallye Kozel Bouzov, který jeden z členů klubu jezdí cca od r. 2005
V roce 2015 jsme uskutečnili návštěvu majitele firmy Motomax, pana Josefa Hlavatého (dnes je ředitelem firmy jeho syn David Hlavatý).  Navázali jsme s Motomaxem přátelskou spolupráci a v průběhu let testovali a testujeme vybrané díly před jejich uvedením na trh. Neustále dáváme zpětnou vazbu, která je nesmírně důležitá pro kvalitu dílů. Také jsme měli tu čest otestovat mezi prvními i karburátor Dellorto SHA 16.16, který se stal nakonec jedním z nejpoužívanějších pro účely ladění. 
Účastníci srazu Želivka 2016
Tehdejší kluby Babetta klub Brno, Babetta klub Ústí n.Labem, Babetta klub Karlovy Vary. Také nás tam navštívil i p. Hlavatý sr. z Motomaxu.
Želivka 2016
V květnu r. 2016 , ve spolupráci s jedním z místních babeťáků z Humpolce na Vysočině, jsme zorganizovali první klubový sraz pro širokou veřejnost, koncipovaný do středu republiky, aby to měli všichni co možná nejblíž i z těch vzdálených konců. To byl sraz na Želivce.
Na sraz dojeli lidé až od Ústí nad Labem, Krkonoš a Náchoda a Karlových Varů, z druhé strany z Moravy pak jsme byli my od Brna a od Prostějova. V okolí jsme navštívili spoustu lokalit, např. 
Tábornickou základnu u bývalého lomu u Lipnice nad Sázavou, samotný hrad v Lipnici a další místa, jako třeba dvojmost na dálnici D1 přes řeku Želivku mezi obcemi Píšť a Vojslavice, asi 15 kilometrů od Humpolce.  A v neposlední řadě podnikli i exkurzi do místní vodní elektrárny Sedlice.
    Také pokračovaly aktivity účastí na závodech BI v Hulíně i na tradičním srazu Vápenky a Rallye Kozel Bouzov
Přibližně v tuto dobu se začal náš klub rozrůstat na cca 15 lidí a na jednom z babeťáckých srazů v Chlumětíně jsme se začali bavit o tom, že je plno závodů pro Pionýry, Stadiony, ale pro Babetty, jako takové, je jich minimum - v podstatě žádné, kterých by se mohla zúčastnit i širší babeťácká komunita. Ta začala být i díky FB více viditelná. Na srazu přišla řeč i na to, že kdysi v minulosti jely tři sériové kusy Babett 24h na okruhu Hungaroringu. A tak padl návrh na uspořádání alespoň 12h závodu.
Ing. J.Bednář je čtvrtý zleva.
Snímek z bývalé výrobní haly. 
Rok 2017
Tento rok se nesl v duchu rozvíjení nejen naší klubové komunity.
 Jednak se pravidelně zúčastňujeme závodu B1 v Hulíně a Rallye Kozel Bouzov, ale také se podařilo na výročním desátém srazu na Vápenkách dosáhnout účasti něco málo přes 50 účastníků z celé republiky i ze Slovenska. 
Mimořádnou událostí pak byla pozvánka na exkurzi do Povážských strojíren do míst bývalé výroby Babett a beseda s jedním z konstruktérů, panem ing. Jiřím Bednářem, který nám přiblížil problematiku tehdejší výroby i konstrukce. Věděli jste, že náhon převodovky od motoru plochým řemenem bylo na zadání tehdejších "soudruhů", že je to moderní? Nebo, že sám je autorem patentované lehké řadící spojky?
Vyhledávání