Babetta economy run 1.ročník

Termín: 4.6.2022 start závodu v 9h z fotbalového hřiště v Bedihošti (areál se otvírá v 7 ráno, je třeba se dostavit nejpozději do 8h, ať se stihne příprava na závod) https://mapy.cz/s/fepuragepa
Na hřišti bude k dispozici WC, ale bohužel tam občerstvení zajištěno nebude (dnešní doba vůbec nepřeje pořadatelům veřejných akcí. Již 2x jsme měnili lokalitu startu a měli domluvené občerstvení a pokaždé z toho nakonec sešlo). Po skončení závodu proběhne vyhlášení výsledků v restauraci Zámecký Šenk v Kralicích na Hané https://mapy.cz/s/kopujapene (2 km od místa startu). Telefonický kontakt na pořadatele pro případné dotazy je 724 714 186.
GPS startu závodu: 49.4501611N, 17.1663269E
Startovné: 100 Kč (v ceně startovného je 1L benzínu Verva 100 + olej)
Proč jet zrovna tento závod?
Závody na spotřebu se těší ve světě velké oblibě a vítězové sklízejí slávu a uznání napříč motoristickou komunitou. Jedná se o jediný závod, kde vyšší hmotnost závodníka není hendikep (pouze první rozjezd na startu závodu je hendikep). Během závodu se neničí stroj, neboť se jede pomalu kolem 25km/h. Může vyhrát závodník, který dojede na originální Babettě, aniž by ji zdlouhavě připravoval na závod. Letošní vítěz stanoví laťku nejnižší spotřeby a do budoucích ročníků tím přiláká možná i skutečné profesionály, kteří se budou pokoušet jeho rekord překonat. Babetta klub Brno si zkusil v rámci příprav zkušebně odjet tento závod dne 13.3 a podařilo se mu ujet na upravené Babettě s Dellortem 16 vzdálenost 65.5km, což znamená spotřebu 1.53L/100km. Video ze zkoušky viz https://www.youtube.com/watch?v=DAAMh8xLh-E . Předpokládáme tedy, že jezdci na originálních strojích budou schopni dosáhnou i menší spotřeby.

Registrace je povinná :
Napište email na info@babettaklubbrno.cz a do předmětu emailu napište registrace na závody a uveďte následující údaje (zkopírujte do emailu a vyplňte následující řádky)
jméno:
příjmení:
bydliště včetně PSČ:
email:
mobil:
typ Babetty:
nick (jméno nebo přezdívka. Přesně tak to bude uvedeno oficiálně na startovní listině):
klub (uveď klub, pokud v nějakém jsi. Bude uvedeno oficiálně na startovní listině):

Pořadatel vám odpoví na email přiděleným startovním číslem a tímto jste zaregistrováni. Pokud se závodu poté nebudete chtít účastnit, buďte prosím tak slušní a informujte nás o tom emailem, že odstupujete ze závodu, ať s tím počítáme a nenaháníme vás v den závodu a netiskneme zbytečně pamětní list s vaším jménem.

V případě jakýkoliv dotazů nebo nejasností nám neváhejte napsat dotaz na výše uvedený email. Jsme otevřeni diskuzi a teoreticky i možné úpravě pravidel ve prospěch všech závodníků.

Harmonogram akce:
7:00 – 8:00 – příjezd závodníků na parkoviště u startu (nutno se dostavit minimálně hodinu před startem závodu, v opačném případě vás může pořadatel odmítnout z časové tísně vpustit na start)
7:00 – 8:40 – registrace jezdců, vypuštění nádrže do vlastního kanystru (budeme mít čerpadlo pro urychlení odčerpání paliva), odměření 1L paliva pořadatelem závodu do nádrže, rozprava k jezdcům
9:00 – start závodu (kdo bude chtít, může závodníky doprovázet, ale s podmínkou, že nesmí předjet doprovodné vozidlo, které pojede za posledním závodníkem)
13:00* – konec závodu (závod končí v okamžiku, kdy se vrátí jezdec, který byl na trati nejdéle)
13:30* – vyhlášení výsledků, konec akce

Poznámka * : pořadatel si vyhrazuje změnit časy po startu závodu dle aktuální situace (zkrátit / prodloužit)

Trasa závodu: 2 x 40km okruh proti směru hodinových ručiček. Viz odkaz https://mapy.cz/s/hecekudoju
Zde postup, jak si trasu nahrát do mobilu https://www.youtube.com/watch?v=Uzyb52RW4nE (doporučujeme si nahrát tuto trasu do mobilu a použít během závodu. Aplikace mapy.cz)

trasa závodu
vyskovy profil

Popis závodu:
Cílem závodu je ujet co nejdelší trasu na 1L paliva. Závodníci startují v Bedihošti od fotbalového hřiště a každý se vydá svým ideálním tempem >= 20km/h po vyznačené trase (viz mapa) na 40km okružní jízdu. Jeden okruh by neměl trvat závodníkovi déle než 1.5h hodiny (při cestovní rychlosti 25 km/h). Při delší době na první kolo bude závodník diskvalifikován ze závodu. Předpokládáme, že průměrná spotřeba Babetty se bude pohybovat mezi 1,2 – 2L / 100 km, tudíž by měl v podstatě každý závodník zvládnout ujet jedno kolo a lámat chleba se začne až v druhém kole, kde budou postupně všichni odpadávat. Pokud by se náhodou někomu podařilo dostat se spotřebou až pod 1.25L / 100 km, tak projede cílovou rovinkou i v druhém kole a vyrazí do třetího kola za mohutného potlesku všech zúčastněných. Za posledním závodníkem na trati pojede doprovodný automobil, který všem poveze kanystry a u každého, koho najde stát u krajnice, zastaví, zapíše stav ujetých kilometrů a předá mu kanystr a tím pro závodníka závod skončil a přesouvá se na start závodu a vyčká, až se závod ukončí a vyhlásí se výsledky. Každý závodník obdrží pamětní list s celkovým umístěním, počtem najetých kilometrů a dosaženou spotřebu na svém stroji. Tímto akce oficiálně končí a kdo chce, může jet domů. Kdo ale bude chtít, může zůstat a vyrazit s námi na oběd (najdeme nějaké místo v okolí) a po obědě můžeme pokračovat v diskuzi nebo se vydat na spanilou jízdu po okolí (dle domluvy). V místě startu nebude zajištěno občerstvení, jen toalety. Na jídlo a vyhlášení výsledků se přemístíme o 2km dále do restaurace Zámecký Šenk v Kralicích na Hané https://mapy.cz/s/kopujapene . Telefonický kontakt na pořadatele pro případné dotazy je 724 714 186.

Pravidla a potřebné vybavení (organizátor závodu si vyhrazuje právo na průběžné vylepšovací/upřesňovací úpravy na základě zpětné vazby od zájemců o závod. O změnách bude informovat všechny zaregistrované emailem)
– příjezd závodníka na místo setkání nejpozději do 9h ráno (poté může pořadatel z časové tísně odmítnout závodníka nechat odstartovat)
– řádně podepsaný kanystr, do kterého si vypustí závodník po příjezdu benzín z nádrže Babetty. Měli bychom mít ssebou palivovou pumpu, takže vám můžeme pomoci benzín vysát z nádrže. Zbytek paliva v plovákové nádrže vyjezdíte na místě, až vám chcípne motor
– kanystr s palivem si povezete ssebou na Babettě poté, co vám dojde palivo. Pamatujte tedy na to, že ho bude potřeba někam na Babettu umístit a uchytit
– povolené stroje: Babetta 228 s 19 palcovými pneumatikami, Babetta 206, 207, 210, 215, 225 s 16 palcovými pneumatikami, Stella 134. Všechny stroje musí mít motor Babetta
– převody B228 11, 12, 13 / 35, 39
– převody B206-B207 11, 12, 13 / 35, 39
– převody B210,B215, B225 11, 12, 13, 14, 15 / 47, 51, 57
– převody Stella (bude doplněno později. Momentálně ověřujeme všechny kombinace originálních převodů na Stellu)
– karburátor Jikov 2909 DC, 2912 DC, Dellorto 12,14,16,17,19, případně čínské kopie Dellorta dovoleny. Ostatní typy karburátoru budou dovoleny až na základě emailového dotazu a schválení pořadatelem
– je zákázáno použití volnoběžky (pro jízdu z kopce na neutrál)
– je zakázáno si pomáhat šlapáním, jet s vypnutým motorem, apod. během závodu
– je zakázáno se vzájemně tlačit rukou/nohou na špagátu, apod.
– jakýkoliv doprovod závodníků během závodu (na kole, autem, na moto, apod.) je možný pouze za doprovodným vozidlem, které nikdo nepředjede
– během závodu je dovolena jezdcům komunikace s přáteli/rodinou/kolegy pomocí vysílaček, mobilu, interkomu, ale měli by mít handsfree v souladu s pravidly silničního provozu
– servisní nářadí a náhradní díly je povoleno ssebou vézt během závodu. Pokud budete mít jednoduše opravitelný problém (např. prasklý řemen), tak doprovodné vozidlo počká, až závadu opravíte a pokračujete v závodě. Pokud ale například píchnete zadní kolo a budete muset měnit duši, závod tím pro vás skončil, neboť oprava většího defektu je práce minimálně na hodinu a pořadatel nemůže závod neúměrně protahovat
– oblečení dle vašeho uvážení (pojede se pomalu, tak klidně v trenkách, triku, vietnamkách). Aerodynamické oblečení a helma povoleny, dobový kostým vítán taktéž
– závod se jede na vlastní nebezpečí. Každý jezdec musí mít Babettu pojištěnou a mít minimálně 15 let, helmu a platný řidičský průkaz, funkční světla a brzdy. Organizátor závodu nezodpovídá za případné nedostatky, majetkové a zdravotní újmy. Jedete na vlastní pěst, jako byste jeli sami na projížďku
– jakékoliv vybočení z trasy znamená diskvalifikaci
– posed závodníka bude vzpřímený, případně ohnutý k řídítkům. Zákaz jízdy vleže nebo na břiše
– organizátor závodu si vyhrazuje právo nepustit na trať jezdce, jejichž Babetta je viditelně v dezolátním stavu nebo pokud je stroj upraven tak, že by neprošel technickou ani s přimhouřením oka. Babetta musí být kompletní se všemi kryty, jsou zakázány odlehčení na rámu. Aerodynamické štíty jsou povoleny, ale vzhledem k dosahovaným rychlostem by byly úplně zbytečné. Namátkou určitě neprojdou ostré hrany, brutální odlehčovací úpravy typu provrtaný rám či blatníky na ementál, chybějící sedlo/světla/brzdové štíty/šlapátka (výjimka B225), náhrada řetězu za řemen, výměna ocelových kluzáků přední vidlice za plastové, výměna nádrže za plastovou, apod. Pokud si nejste jistí, zda byste prošli, pošlete raději fotky svého stroje emailem (stejný jako pro registraci na závod) předem ke schválení organizátorům závodu, abyste předešli případnému rozčarování, že by vám nebyl povolen start.

Tipy & triky pro přípravu na závod
– před závodem doporučujeme vyčistit nádrž (odstranit rez a nánosy v nádrži) a hlavně vyzkoušet funkčnost palivového ventilu v pozici na rezervu. Velmi často se stává, že je v pozici rezerva ucpaný a nebude fungovat, protože ho řada lidí moc nepoužívá
– doporučujeme nainstalovat aplikaci mapy.cz na mobil a nahrát si do ní trasu, která je uvedena na této stránce a pak podle ní jet. Plánujeme, že na to nahrajeme video pro méně technicky zdatné. Ještě se pokusíme mapu naklikat i na google mapách
– jízda extrémně pomalou rychlostí s téměř zavřeným šoupátkem může přinést nečekané překvapení od přidření motoru vlivem chudé směsi přes jeho přehřívání vlivem špatného chlazení při pomalé jízdě nebo zakarbonování svíčky kvůli nízké teplotě motoru a následnému vynechávání zapalování. Pokud to vaše možnosti a čas umožňují, zkuste si cvičně odjet soukromý economy run ve vašem bydlišti a vychytejte tyto věci dřív než dorazíte na náš závod

Registrovaní účastníci
(pokud si rozmyslíte váš nick či příslušnost ke klubu nebo bude něco špatně, napište nám email a obratem to změníme)

Startovní čísloNick (klub)Městotyp Babetty
1.volný slot, závodník zrušil účast– 
2.Mara (Chomáč racing)  Olomouc-Chomoutov  210 
3.Jančí (Silný z Brindze, rýchly z Žinčice) Holubice 210 
4.Slávek Brno-Slatina210 
5. Jiřík   Studenec Pento Stella 134 
6.Jara Čebín 207 
7.volný slot, závodník zrušil účast– – 
8. Raďa  Služín 210 
9. MaGr (ARMY Racing)  Olomouc 210 
10. Patrik DogsGarage (Dogsgarage) Praha-Kyje 210 
11.Honza Brno 210 
12. Pepíno ( KHV Hrádek nad Nisou z.s.) Hrádek nad Nisou 207
13. Laddes   Brodek u Přerova 210 
14.Janek (Canicross Zlín) Zlín 210 
15.Milošek  Čelechovice na Hané  210 
16.  
17.   
18. 
19.   
20.Dobra Brno 207 

Vzhledem k tomu, že se jedná o první ročník tohoto závodu, tak buďte prosím shovívaví. Snažili jsme se domyslet vše do posledního detailu, ale může se stát, že nastanou nějaké neočekávané situace, které nás poučí do dalších ročníků. Určitě to ale bude zábavný a napínavý závod do poslední chvíle a hlavně se sejdou fajn lidi se stejnou zálibou kolem mopedů, popovídají spolu, odjedou si v poklidu pěknou trasu, aniž by si huntovali Babettu a plní zážitků se vydají na zpáteční cestu domů.


Časté dotazy/mýty (FAQ)
Q: mám přes 100kg, tak to asi nemá smysl se vůbec účastnit a mít šanci na výhru?
A: jelikož jsme sami vyšší váhové kategorie 110kg+ a štvalo nás, že nemáme na závodech vyrovnané podmínky, tak jsme si dali velkou práci s nalezením optimální tratě, u které by nevadila hmotnost závodníka. Jistě, nějaký hnidopich by mohl namítnout větší valivý odpor ložisek a pneumatik nebo odpor při větru, ale ten rozdíl při rychlostech, kterými se závod pojede, je úplně zanedbatelný ve srovnání s tím, když jedete do kopce nebo musíte přibrzdit do zatáček a pak se zase rozjet. Kopce na trati žádné nejsou a zatáčky jdou projet bez přibrždění, takže mají všichni stejnou šanci a dojezd Babetty bude spíše o naladění karburátoru, motoru, minimalizaci tření komponent a celkovému citu závodníka na plynovou rukojeť

Q: jak mám vyprázdnit karburátor předtím, než mi nalijete 1L paliva?
A: nastartujete a vyjedete z něj benzín

Q: můžu se zúčastnit závodu na Stadionu nebo jiném mopedu do 50ccm?
A: popravdě o tom ještě přemýšlíme, zda uděláme kategorii moped mix., kam vpustíme cokoliv kromě Babett (Koráda, Stadiony, Puchy, Piaggia, Betky, apod..). Pokud se najde nějaký vážný zájemce o tento závod v této kategorii, tak mu možná po domluvě dovolíme start a jeho pozice se nebude srovnávat s Babettami. Máme jen obavy z toho, aby na tom jiném stroji nebylo dosaženo mnohem větších kilometrových nájezdů (víc než 80km), neboť tyto stroje už disponují spojkou a dá se různě šetřit palivo a závod nelze natahovat do nekonečna. Počítáme max 3h. Zkušenost si uděláme až po odjetí prvního ročníku. V každé případě nás kontaktujte a pobavíme se o tom.

Q: bude se konat závod, když bude škaredé počasí? Např. pršet?
A: závod se jede za každého počasí

Q: co když si budu muset v průběhu závodu akutně odskočit na velkou?
A: zastavíš, vypneš motor, necháš Babettu na silnici, uvážeš kus toaletního papíru na řídítka Babetty jako nouzové znamení pro pořadatele a běžíš vykonat potřebu
do lesa či do křoví. Pokud tě mezitím dojede doprovodný vůz, tak počká, až se vrátíš ke stroji a pokračuješ dál v závodě

Q: co když se mi Babetta vysype na trati v průběhu závodu a nebudu to schopen spravit?
A: zapíšeme ti stav kilometrů a závod pro tebe končí. Doprovodné auto tvoji Babettu naloží a sveze tě na místo startu.


Těšíme se na setkání.
Za Babetta klub Brno pořadatelé
Pavel Majerek a Richard Vylášek